Our specialists create smart solutions for you and your company.

Analiza elementelor cheie care ofera eficienta unui site web

Analiza elementelor cheie care ofera eficienta unui site web

  • Web site design
  • Continutul site-ului web
  • Structura site-ului web
  • Marketing-ul site-ului web
  • Managementul relatiilor cu clientii
  • Promovarea site-ului web
  • Securitatea site-ului web
  • Informatia
  • Arhitectura


Se prea poate ca site-ul web sa alunge clientii în acest moment. În mod neintentionat, se prea poate ca tu sa fi pus obstacolele în site-ul tau, facându-l greoi de utilizat si ignorând modul de gândire al clientului.
Navigarea poate fi confuza, aceasta poate fi încetinita de „smecheriile” grafice, iar mesajul firmei se poate pierde.
Cercetarile arata ca vizitatorii nu pot gasi ceea ce cauta pe un site web în 60% dintre cazuri, iar 40% dintre vizitatorii unui site nu se mai intorc niciodata la el deoarece au avut o experienta negativa navigându-l.
Ca raspuns, firmele de avocatura folosesc concepte de „Web site usability”. Aceste concepte noi „declara” ca navigarea unui site web trebuie sa fie evidenta de la sine si sa nu necesite nici o explicatie.


Beneficiile evaluarii unui web site:
  1. Clientii se întorc la site-ul tau mai des
  2. Clientii petrec mai mult timp în site-ul tau
  3. Clientii gasesc informatiile de marketing pe care le doresc
  4. Creste traficul în site-ul tau
  5. Companiile sucursale gasesc informatiile de contact pe care le doresc
  6. Noi clienti apar datorita site-ului


Greseli tipice

Realizarea marketing-ului companiei tale, fara o concentrare în jurul pietei
Prea multe alegeri
Identitatea site-ului plasata în locatii gresite
Filme introductive
Pagini pop-up
Text prea lung
Suprafata de text prea mica
Pagina de recrutare prea disimulata
Grafice 'lenese'
Download greoi
Link-uri delimitate neclar
Pagini care nu pot fi tiparite
Folosirea frame-urilor

Folosirea frame-urilor

Desi frame-urile ar trebui sa faca navigarea mai usoara, de cele mai multe ori provoaca confuzie: vizitatorul nu stie unde vor aparea informatiile sau în ce sub-fereastra; o sub-fereastra folosita ca referinta poate disparea sau poate fi înlocuita de informatiile referitoare la ultimul lucru solicitat; iar pentru a înrautati lucrurile, la apasarea butonului „back”, vizitatorul este scos complet din site. Site-urile cu frame-uri depind de dimensiunile ecranului la care sunt vazute, iar un ecran de dimensiuni diferite poate deforma paginile si muta informatia în alte locuri decât cele prevazute initial.

Prea mult high-tech
 
La primul contact cu un site saturat de „smecherii” tehnice (muzica în background etc.) vizitatorul poate fi impresionat, dar în cazul vizitelor repetate, aceste 'trucuri' devin deranjante.

Semnele 'Under construction'

Designer-ii pun semnul de 'Under construction' deoarece nu sunt siguri de realizarea lor; problema este ca site-ul este recognoscibil indiferent daca are acest semn sau nu.

Abuzul de grafica
 
Grafica abundenta face ca un site sa se încarce foarte greu; pentru a evita ca vizitatorii sa se plictiseasca asteptând ca o pagina sa se încarce, site-ul nu trebuie sa depinda în totalitate de grafica. Când aleg imaginile, designer-ii ar trebui sa le includa doar pe cele care dau un plus de valoare continutului site-ului si ar trebui sa le 'micsoreze' folosind programe de redimensionare.

Fonturile
 
Adevaratii designer-i trebuie sa se limiteze la a folosi doar unul sau doua tipuri de fonturi, deoarece site-ul trebuie sa ofere informatie, nu sa o complice. De asemenea, când textul este prea mare sau prea mic, este dificil de citit; textul trebuie sa fie "normal", iar titlurile sa fie un pic mai mari (de la +1 la +3). Nu subliniati portiunile de text mai importante, pentru ca fac cititul sa fie greoi si neclar, deoarece si link-urile sunt semnalate prin portiuni de text subliniat.

Fundaluri complexe
 
Un fundal complex poate fi o frumoasa opera de arta dar are rezultate dezastruoase în sustinerea continutului textului. Produce confuzie. De asemenea, designer-ii trebuie sa foloseasca culori contrastante pentru fundal si text. Chiar daca au o imagine de pus pe fundal, trebuie sa aleaga o culoare pentru site care nu se amesteca cu textul.

Prea multa animatie

Imaginile în miscare au un efect coplesitor asupra viziunii si distrag atenta vizitatorului, astfel încât acesta nu mai vede si alte elemente; de aceea nu trebuie sa existe mai mult de unul sau doua elemente animate în mod constant pe pagina.

Pagini 'orfane'
 
În toate paginile trebuie specificat clar site-ul de care apartin si sa existe un link de întoarcere la pagina principala, deoarece vizitatorii pot ajunge întâi la o pagina secundara, în mod indirect, fara sa treaca pe la pagina principala.

Lipsa organizarii
 
Paginile trebuie sa aiba o structura similara si sa cuprinda un index sau un menu pentru ca site-ul sa poata fi usor navigat.

Lipsa unui continut unic
 
Adevarata cheie este continutul. Înainte sa creeze orice fel de site, creatorul trebuie sa aiba ceva de spus. Site-ul nu trebuie sa spuna acelasi lucru pe care îl spun alte site-uri si nu ar trebui sa încerce sa fie cea mai buna ustensila de navigat pentru vizitatorii web-ului. O pagina numai de link-uri nu face nimic altceva decât sa suplimenteze haosul din internet.

Prea multe idei
 
Multe intreprinderi mici includ în site hobby-uri si date despre angajati. Desi informatiile personale pot fi interesante, nu fac parte dintr-un site de afaceri. Este neprofesionist. De asemenea, trebuie pastrata coerenta ideilor. Designer-ul trebuie fie sa se concentreze asupra unui singur subiect, fie sa creeze un menu care sa includa link-uri catre pagini dedicate special câte unui subiect.

Lipsa de autoritate
 
O pagina web trebuie sa fie mai mult decât o alta sursa de informatii fara substanta. Designer-ii trebuie sa includa numele lor si acreditarile în site si sa ofere date despre sursa informatiilor si date brute care sa sustina orice concluzii pe care le vor trage.

Link-uri si informatii care nu mai sunt valabile
 
Designerii trebuie sa depuna eforturi astfel încât paginile, informatiile si link-urile sa fie de actualitate.

Declaratii negative
 
Nu este un fapt neobisnuit o pagina web care incepe cu 'Aceasta este pagina mea idioata'. Desi acest tip de declaratii îi poate ajuta pe designeri sa se simta mai putin jenati de paginile create de ei, declaratiile negativiste fac site-ul sa fie unul si mai prost. Majoritatea vizitatorilor sunt alungati de astfel de abordari. Daca însusi creatorul paginii crede ca aceasta e urâta, atunci de ce altcineva ar dori sa o vada?

Link-uri cu probleme
 
Deseori , designerii creeaza fie rânduri întregi de link-uri, fie formule de genul 'click here' pentru navigare în site. Link-urile trebuie sa aiba sens si însemnatate, sa se integreze cu restul paginii, iar pentru link-urile plasate în text, trebuie subliniate doar cuvintele cheie.


GRESELI COMUNE
 

Prost gândit.  Cei care l-au conceput nu au stat prea mult sa descopere ceea ce vor ei sa spuna cu exactitate, astfel încât site-ul sfârseste prin a nu spune nimic.
Prost scris? Încearca doar sa vânda, nu sa informeze.
Design slab si nu reflecta personalitatea proprietarilor. Un site cu un design de proasta calitate poate face ca o mare companie sa para
a fi condusa dintr-un subsol. Sunt greu de gasit.
Prost construit, astfel ca dureaza mult pâna se încarca, nu se încarca toate pozele sau unele link-uri nu functioneaza.

Prost scris.  Fa-l usor de citit. Textul este important. Nu îl trece cu vederea. În functie de modul în care spui ceva poti atrage sau îndeparta oamenii. Adreseaza-te cititorilor tai ca unor oameni (sau vizitatori, sau oaspeti), nu ca unor 'utilizatori' sau 'consumatori'. Sunt oameni!

Prost conceput.  Design-ul are un scop. Florile sunt proiectate astfel încât sa atraga pasari si albine. Site-ul tau necesita a fi proiectat astfel încât sa atraga cititorii si sa poata fi usor de citit de catre acestia.
Cel mai important element de design al unui site este textul. Marea parte a Internetului este text, si totusi acesta este neglijat. Este fie plictisitor, fie prea afectat. Fonturile au dimensiuni prea mici (fontul de 8 este prea mic!). Nu sunt alese fonturile cel mai usor de citit. Sau scriu textul pe un fundal prea incarcat, sau fonturile sunt în culori foarte greu de citit. Daca este greu de citit, oamenii nu îl vor citi.
Dupa aceasta este brand-ul. Vrei ca site-ul tau sa aiba un look unic. Aceasta înseamna alegerea fonturilor, a culorilor si a graficelor care sunt unice si diferite. Brand-ul face ca site-ul tau sa fie mai valoros si merita timpul si atentia ta.