Our specialists create smart solutions for you and your company.

Strategie si Advertising

Reclamele reusite nu apar din senin. În general, esenta succesului unei campanii de advertising consta intocmirea planului, lucru care se face la începutul acestui proces. O planificare corespunzatoare da posibilitatea unei mai bune întelegeri a produsului de catre consumatori, prin transmiterea celui mai potrivit mesaj, prin mijlocul media adecvat. Rareori se întampla ca o campanie reusita sa fie rezultatul unei simple intuitii. La baza celor mai multe astfel de campanii sta multa munca si cercetare.

De foarte putine ori se întampla ca printr-un advertising de calitate sa se vânda produse necorespunzatoare calitativ. Calitatea produsului, concurenta existenta si stadiul de dezvoltare al acesteia vor influenta rolul advertising-ului. Consumatorii sunt foarte atenti la produsele pe care le cumpara. Se utilizeaza frecvent conceptul de advertising-spirala, care consta în dezvoltarea strategica a campaniei de advertising, începând cu lansarea produsului, trecând prin faza de stabilitate a acestuia pe piata si încheindu-se cu probabilul declin.

Producatorii trebuie sa înteleaga cine sunt si unde se afla consumatorii când doresc sa realizeze un plan publicitar de succes. Pentru a avea succes, o campanie de advertising trebuie sa transmita cele mai potrivite mesaje pentru fiecare categorie de consumatori. Acest lucru înseamna sa analizeze locul potrivit pe care un produs îl poate ocupa pe piata. Succesul produsului depinde de abilitatea de a atrage interesul segmentelor de consumatori potrivite ulterior, informatiile despre publicul tinta vor ajuta la crearea de mesaje potrivite si transmise prin mijloacele media corespunzatoare.


Imperativele care fac o campanie publicitara memorabila:

  • Legea traiectoriei, care se refera la calitatea compozitiei imaginii. Un bun layout retine privirea si-o conduce, pe rând, în toate punctele importante ale ad-ului.
  • Legea „Scuze, dar mai mare e mai bine”, care vizeaza vizibilitatea unui anunt publicitar.
  • Legea „Daca 1=2 ai pierdut”. Ea spune ca niciodata textul nu trebuie sa traduca imaginea sii invers. Consecinta nerespectarii ei? Consumatorul se plictiseste si da pagina mai departe.
  • „Legea atentiei” sau „Rezistenta la uzura cotidianului” - un imperativ care enunta anularea banalului din publicitate. Fiecare noua campanie de publicitate trebuie sa prezinte realitatea într-o perspectiva noua, proaspata, neobisnuita.
  • Legea privind munca în departamentul de creatie, dedicata în special directorilor: „Pune-i la munca, dar vezi cum o faci, în asa fel încât nimeni sa nu observe ca au tras”.