Our specialists create smart solutions for you and your company.

STUDII DE PIATA

Doriti sa initiati (eventual împreuna cu noi) o CAMPANIE PROMOTIONALÄ‚? Raspundeti împreuna cu factorii de decizie din companie la întrebarile de mai jos, apoi contactati-ne!


1. Are produsul caracteristici importante unice?
Desi produse omogene precum tigarile, benzina sau berea, au fost promovate cu succes, de obicei ele necesita mai mult efort si cheltuiala decât alte produse. Pe de alta parte, produsele care se diferentiaza, de regula, prin caracteristici fizice sunt mai usor de promovat decât cele care se diferentiaza prin aspecte psihologice. Chiar si asa, a fi diferit nu este suficient. Promovabilitatea caracteristicilor produsului este mare atunci când cumparatorii considera acele caracteristici ca fiind importante si folositoare.
5. Este mediul concurential favorabil?
Marimea si puterea pe piata a competitorilor, cotele de piata ale marcilor lor si loialitatea consumatorilor fata de aceste marci, afecteaza direct succesul unei campanii de advertising. De exemplu, efortul de a concura cu succes cu filmele Kodak, sarea Morton sau supele Campbell, cere mai mult decât advertising.
2. Exista "calitati ascunse" importante pentru cumparatori?
Daca doar vederea, simtirea, gustarea sau mirosirea produsului sunt suficiente pentru cumparatori, pentru ca acestia sa stie tot ce este de stiut despre produs, advertisingul va avea mici sanse de a creste cererea pentru produsele respective. Daca însa nu toate beneficiile sunt evidente pentru cumparatori, advertisingul are mai multe de spus, iar eficienta folosirii lui va creste. "Calitatea ascunsa" - vitamina C în portocale, explica de ce portocalele Sunkist au fost promovate cu succes în SUA în timp ce campania pentru salata a fost un esec.
6.Conditiile economice generale sunt favorabile comercializarii produsului?
Efectul unei campanii de publicitate asupra vânzarilor sunt influentate de starea generala a economiei si de conditiile specifice mediului comercial. De exemplu, este mult mai usor sa promovezi si sa vinzi produse precum casetofoane, iahturi sau vehicole pentru recreatie atunci când rata de economisire este mare.
3.Trendul general al produsului este favorabil?
În cazul în care categoria din care face parte produsul urmeaza sa intre într-un declin pe termen lung, este putin probabil ca advertisingul sa poata fi folosit cu succes pentru o anumita marca din categoria respectiva.
7. Este organizatia capabila si doreste sa
cheltuiasca banii necesari lansarii si campaniei de publicitate? Ca regula generala, daca organizatia nu doreste sau nu este capabila sa suporte cheltuielile de advertising, care sunt direct proportionale cu cota de piata pe care doreste sa o atinga, este putin probabil ca respectiva campanie sa fie eficienta.
4. Este piata potentiala a produsului adecvata?
Advertisingul poate fi eficace numai atunci când exista consumatori suficienti ai marcii, actuali sau potentiali, în segmentul de piata vizat.
8. Dispune firma de suficienta experienta în marketing?
Pentru un marketing de succes, orice produs are nevoie de o mixtura complexa de cercetari asupra produsului si a cumparatorilor, de dezvoltare a produsului, de stabilire a preturilor, de management financiar, promovare si distributie. Slabiciunea în orice domeniu de marketing este un obstacol în calea advertisingului de succes.