Our specialists create smart solutions for you and your company.

STUDII DE PIATA

A . ANALIZA GENERALÄ‚ A PIETEI

B . ANALIZA OFERTEI (CLIENTUL)

C . ANALIZA CERERII (Public tinta - target, consumatori potentiali)

A . ANALIZA GENERALA‚ A PIETEI ( Verificarea/analiza aspectelor generale ale pietei)

  • Pozitii competitive
    • Care este marca cea mai puternica (market leader), de câta vreme este lider, care este cota de piata (market share)?
    • Care sunt celelalte marci prezente pe piata, de cât timp, ce pondere au?
    • Care sunt companiile puternice (financiar), companiile mai slabe, cine are departamente specializate (cercetare, publicitate), cine nu are asemenea structuri?
    • Ce categorii/tipuri de distribuitori exista?
  • Grupuri competitive
    • Ce grupari, la nivelul competitiei, exista pe piata (numarul lor, pozitia, importanta)?
    • Care este pozitia relativa a fiecarui grup?
  • Strategii competitive
    • Care sunt obiectivele de marketing ale competitorilor (pe termen lung/scurt)?
    • Ce tipuri de strategii au competitorii (defensive/ofensive - agresive)?
    • Omogenitatea/heterogenitatea produselor din categoria în cauza disponibile pe piata (diferente mari/mici)?
    • Care este "repertoriul marcilor" pentru consumator?
  • Stiluri/tactici competitive
    • Ce instrumente de marketing sunt utilizate de competitie (pret, calitate, servicii, reclama etc.)?
    • Cine este activ, cine este pasiv (în ce masura, de ce)?
    • Caracteristicile comunicarii de marketing (conceptul/tema campaniilor publicitare)
    • Intensitatea activitatii promotionale
  • Probleme speciale
    • Probleme referitoare la produsele/marcile prezente pe piata, la "noii veniti", la surogate etc.
    • Probleme legate de autoritati (nationale/locale, frecvente/rare etc.)
    • Probleme referitoare la organizatii ale consumatorilor
    • Probleme legate de caracteristicile propriu-zise ale pietei (în crestere, stagnare/saturatie, "greve" ale distribuitorilor/consumatorilor etc.).


B . ANALIZA OFERTEI (analiza ofertei - produsului ce urmeaza a fi promovat)

  • Date despre ofertant/producator/client (din punctul de vedere al agenÅ£iei)
    • Caracteristici ale companiei (marime, vechime, putere financiara etc.)
    •  
    • Pozitia pe piata Care sunt competitorii directi/indirecti, cât de putenici sunt?
  • Date despre marca/produs
    • Cum este diferentiat produsul/marca la nivelul: produsului psihologic, produsului fizic, produsului total?
    • Produsul/marca are o personalitate distincta (care anume, succinta/extinsa/vie)?
    • Care sunt punctele tari/slabe ale produsului/marcii, în comparatie cu produsele/marcile competitoare (de ce)?
    • Existacsuficiente posibilitati de optiune la nivelul consumatorului?
  • Solicitarile/asteptarile ofertantului
    • Care sunt obiectivele de marketing/publicitate propuse - cresterea volumului vânzarilor, cresterea cotei de piata, brand awareness, corporate image, pe termen scurt/lung?
    • Ce considera ofertantul ca ofera produsul sau consumatorilor/prin ce se diferentiaza de alte produse?
  • Probleme speciale
    • Exista informatii despre modul în care consumatorii trateaza produsul în cauza, este produsul adaptat sa raspunda solicitarilor consumatorilor?
    • Ce comportament doreste ofertantul din partea consumatorilor, ca rezultat al unei campanii promot£ionale (sa expedieze un cupon de raspuns, sa compare, sa solicite informatii vânzatorilor, sa participe la un concurs/tombola, sa telefoneze, sa viziteze un anumit magazin etc.)?


C . ANALIZA CERERII ( strângerea si analizarea datelor referitoare la cerere, analizarea targetului, segmentul de consumatori caruia îi este adresat/destinat produsul ÅŸi de la care se asteapta o reactie în urma campaniei promotionale)

  • Date despre consumator/cumparator
    • Care este "stilul de viata" al consumatorului, care sunt valorile sale primordiale (în raport cu diferitele categorii de produse)?
    • Ce alte valori conteaza si care este ordinea lor?
    • Exista (poate fi descris) un grup de consumatori principali/predilecti (prime prospects), un grup de consumatori secundari (secundary prospects, followers)?
  • Date despre produs/marca
    • Cum/unde/când este produsul cumparat (tip de magazin, frecventa, cantitate)?
    • Cum este ales (în conditii normale) produsul de catre consumator (buying patterns), care sunt etapele actului decizional (impulsiv/rational/experienta, rutina)?
    • Cum este consumat produsul (usage patterns)- utilizarea produsului se realizeaza individual/în grup restrâns/în public etc.?
  • Solicitarile/asteptarile consumatorului
    • Care sunt asteptarile consumatorului fata de produsul în cauza, ce trebuie sa ofere produsul consumatorului (care sunt valorile specifice ale produsului)?
    • Care este gradul de implicare al consumatorului în achizitionarea produsului?
    • Care este "relatia" consumatorului cu produsul în cauza?
  • Probleme speciale
    • Care este situatia produsului/marcii din punctul de vedere al notorietatii, pozitionarii, nivelului de preferinta si al fidelitatii?
    • Cu ce este asociat produsul în mintea consumatorului, ce retele asociative exista, care este structura/intensitatea lor?